torsdag 7 januari 2010

PRAT OM VÄDRET

Tjolahopp vad livet är härligt just nu!! Blir bara så trött på alla som klagar på vädret!
"Nu räcker det", "Jag vill ha soool och värme", "Jag går i idé om det inte slutar snöa" osv, osv.

Men Herregud, vad är alternativet så här års?? Jo - regn, slask, mörker och lervälling!! Ingen tror väl att det blir sommar om det slutar snöa i januari???

Tänk vad kul barnen har nu...om de nu ens HAR nån pulka eller skidor, för vem har brytt sig om att införskaffa dylika prylar de senaste åren? Nu verkar allt sånt vara slut i affärerna. Jag har t ex ingen mössa!! Jag ser förallandel inte klok ut i mössa, men när jag gick till jobbet igår så hade jag inte brytt mig om detta faktum, för jäklar vad jag frös om öronen!! Så en mössa får bli mitt nästa inköp. Om det nu finns några kvar att inköpa förstås.


Imorgon ska det bli ännu kallare, men uppklarnande och soligt. Då hinner jag nog ut en sväng och fota lite, innan jag går till jobbet på eftermiddagen.


7 kommentarer:

Bibban sa...

Härligt positiv är du :))

Helena sa...

Jag håller med Eva! Vansinnigt vackert är det. Blev så GLAD när jag faktiskt såg iallafall fartvinden av dig på jobbet häromdagen..... Jobbar också imorgon....
Kramkram Helena

Innapingpong sa...

Härligt att läsa - håller med dej - vi ska inte gnälla nu när vi äntligen har fått en sån där riktig "barnboksvinter" - Kram på dej!

hemma hos lilla mej sa...

Underbart och härligt.Ha det gott.ha en skön kväll varmkram Rita ♥

imse sa...

Håller med du. Vill inte ha grå och slaskig vinter.

Mössa är ju helt nödvändigt nu. Så bums iväg och handla en.

Kram

Malin sa...

Håller med dig till fullo. Utan snön är det ju bara grått och eländig. Jag njuter, detta är lycka;)

Irony by Linn sa...

Älskar vintern!

Ha det gött! =))