lördag 23 januari 2010

DING DONG BING BONG

Väggen är tydligen nära....Varningsklockan ringer för mig och jag har tagit några dagars semester! Mitt blodtryck är alldeles för högt för mitt bästa och min doktor satte bums in mig på medicin. Hur kul är det på en skala - att börja käka mediciner vid 47 års ålder??
Läste medföljande bipacksedel vilka biverkningar dessa små piller kan ge och kände mig genast riktigt sjuk: dimsyn, yrsel, ihållande torrhosta, illamående, hudutslag och kraftlöshet är mycket vanliga biverkningar - 1 av 10 drabbas...

Så jag har nu på allvar bestämt mig för att göra något radikalt med min livstil, för jag tänker ta mej fasen inte äta de här tabletterna livet ut!
Måste ner minst 10 kg i vikt och börja motionera. Måste, måste, måste!!

Mitt upp i det så måste jag ta det lugnt, stressa ner.

Att jag är stressad förstod jag härom morgonen när jag gick till jobbet. Jag kom till fram till en vägkorsning, en långtradare kommer från höger men blir stående, slirande på en stor isklump som bildats på vägen. Chauffören försöker men kommer ingenstans så jag passar på att springa över. Återstoden av vägen till jobbet ägnar jag åt att fundera på vem som bör ringa till vägverket och upplysa om isklumpen på vägen. Ska kanske jag??? Jag?????? Är jag inte klok eller??? Det är väl verkligen inte MIN sak??? Jag kan väl inte ordna ALLT här i världen??

Gud jag blir stressad bara av att skriva detta.....




3 kommentarer:

Helena sa...

Hu... Nu blir jag bekymrad Eva.... Var rädd om dig för guds skull! Ingen är oumbärlig på jobbet trots att det av och till kan kännas så... Inget vidare att blodtrycket skenar men det är ju en varningssignal. Gå inte tillbaka om du känner att det inte kommer att funka i längden. Gud vad jag låter redig! Men som du vet så har jag ju varit där... Vidrigt!
Skickar en hög med stora varma kramar till dig!!!<3

nillas liv på pinnen sa...

Börja jympa på Friskis och Svettis. Eller börja dansa. Båda lika kul. Det måste vara kul att motionera annars blir det bara ytterligare ett måste/stressfaktor.

Innapingpong sa...

Söta du! Vet att man får hur många tips från alla håll men iaf...jag kör liten egen variant - lite LCHF, GI o sunt förnuft blandat med lite lagom (kanske lite för lite...) motion o det känns bra för kroppen....värt att testa kanske...?
Kram!