måndag 25 januari 2010

SUR OCH GRINIG!


(bilden är lånad på Google)

Ett av livets aber är att man inte kan ha hund om man jobbar heltid. För det kan man väl inte??? Jag vill ha en - JÄTTEMYCKET! Det är orättvist!!


Ett annat aber är att mina surdegar dööööööör!! Efter första baket så ville deg nr 1 inte mer. Deg nr 2 vägrar komma igång och jag har hällt ut och börjat om 3 ggr nu! Fasen vi är ju snart brödlösa i familjen - jag vägrar köpa köpebröd!



Ett tredje aber är att jag fått musarm! Aj,aj aj vad ont det gör i biceps och axeln! Men sitta med datorn knät måste jag ändå - åtmindstone EN timme om dan!



Som ni märker är jag inne i en gnällig period. Känns som jag har oflyt när det gäller det mesta faktiskt. Tror jag får muntra upp mig med en kaffeslurk - om nu kaffebryggarn inte slutat funka...

7 kommentarer:

Helena sa...

Pms? Du låter som jag när jag är som mest hormonell...... Hoppas det rättar sig! Kramkram

imse sa...

Fy tusan, nu måste du se till att få in lite positivitet i tillvaron.

Hund kan man ha på hunddagis. Så visst kan man ha hund fast man jobbar heltid.

Nä, du får lov att sänka kraven på dig själv. Finns det inte nåt lokalt bageri, som säljer bra bröd?

Kram

nillas liv på pinnen sa...

Har den slutat funka får du väl helt enkelt gå på konditori. Och äta en semla till kaffet.

anne sa...

Jag kan gnöla med dig om det där med hund, jag vill också.....

Sarah sa...

Du är inte ensam! Har också känt mig ganska less på det mesta det senaste!! Men det går över, eller hur?? Kraaaam!

anne sa...

Nää, inte Öretorn heller!

Jag skulle kunna tänka mig en Berner Sennen och kanske när jag ändå håller på så kan jag samtidigt slå till på en lågt ställd strävhårig Jack Russel.

Du då?

B i t t e sa...

Visst finns det en del att gnälla över, är inne i en sån period just nu. Men om jag bara funderar liiiite så finns det en hel massa att vara glad över också :-)Vi får försöka bättra oss på sånt! Kram