torsdag 31 december 2009

SISTA DAGEN....gaaahh


Jag är väldigt kluven när det gäller nyårsafton. Å ena sidan har jag en spänd förväntan på vad det nya året ska föra med sig, å andra sidan skrämmer det mig lite. Man har ju kommit upp i den åldern när folk i ens omgivning drabbas av sjukdom och i värsta fall faktiskt dör. Och det är ju ingen omöjlighet att jag själv åker dit. De roliga och positiva händelserna, som ju faktiskt dominerar, kommer liksom i skymundan för allt det där tråkiga. Det är tråkigt!

2009 - vad hände då i mitt liv? Tänk, tänk, tänk...

Positivt:


  • Ingen i min närhet dog eller blev allvarligt sjuk!!

  • Jag har världens goaste barnbarn!

  • Min äldsta dotter började plugga igen och har nu fått en timanställning vid sidan om pluggandet!

  • Min mellersta dotter har också fått in en fot på arbetsmarknaden och fått en timanställning!

  • Min yngsta dotter kom in på det gymnasieprogrammet hon ville!

  • Vi hade en underbar resa till Kreta hela familjen!

Negativt:



  • Jag har fortfarande inte hittat något hus!

  • Jag är fortfarande lika tjock och fet!

  • Det regnade hela sommaren!

Va fan - det var väl ingenting att oroa sig för - då - nyårsafton 2008!!Så det är klart att 2010 kommer att bli helt fantastiskt!! Det är bara att köra!!

GOTT NYTT ÅR, alla goa Bloggisar!!

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

ÖNSKAR DEJ ETT GOTT NYTT ÅR:VARM KRAM RITA.

nillas liv på pinnen sa...

Och gott nytt bloggår på dig! =)

imse sa...

Jaa, det ska bli ett bra år!

Bibban sa...

Kör på vet ja..ingen anledning till oro. Det som händer det händer ändå utan din medverkan, det är sanningen de.
GOTT NYTT ÅR
Kram Bibban