söndag 27 december 2009

MOT NYGAMLA MÅL...

Hoppas ni haft en underbar jul allihopa! Det har jag! Julafton firades i Rostock med mycket god mat hemma hos min bror och hans familj. Men först så jobbade jag i några timmar. På juldagen samlades resten av släkten hos oss och Tomten kom på besök en gång till. Om han var nykter?...nja...tveksamt! Lille Lukas 1½ år, gav till ett illtjut av skräck när han äntligen uppenbarade sig i dörren. Men efter några julklappar så blev de mer kompisar, han och Tomten.


Badrumsvågen har jag undvikit, då magen med all tydlighet visar att det slunkit ner en och annan godsak för mycket - den putar som om jag vore gravid i 6:e månaden...gahhh!!!

Men liksom efter alla andra jular så fylls jag av en omåttlig lust och inspiration att börja "Mitt Nya Liv" - det vill säga ett liv fyllt av nyttig mat och en sjuhelsikes massa motion! Jag kan nästan inte vänta på att få sätta igång! Är det så för er också??
Tyvärr måste ju alla godisskålar och chokladaskar tömmas först - och det måste ju göras av mig! De andra i familjen har sedan länge tröttnat på Aladdin, knäck, ischoklad, skumtomtar och After Eight, men icke jag icke....*glufs, glufs*

När förrådet så är tömt och det inte finns ett endaste russin kvar i skåpen, så sätter DSSA in - Den Stora Sockerabstinensen! Gud hjälpe då mig och min omgivning...
Det är liksom i det skedet som det brukar "skita sig" med Mitt Nya Liv. Det är då jag köper hem en kaka mörk choklad och torkade aprikoser och lurar i mig själv att det bara är nyttigt! Men jag KAN ju inte bara ta en ruta om dagen, jag KAN det bara inte! Kakan är garanterat slut på två dar! Sen är det tillbaka i samma gamla spår.....

Jag känner mig själv allt för väl - jag blir ALDRIG överraskad! Så är det bara!!






5 kommentarer:

imse sa...

Det är ungefär som det är för mig då. Otroligt fånigt egentligen att man ska frossa i godis på julen. Så att man får ont i magen och nästan mår illa.

Sarah sa...

Här är en till med gravid-mage!! Usch...Men vi har ju haft en god jul iaf ;) Kraaam!

Malin sa...

Du verkar ha haft en riktigt GOD jul;) Och det ska man väl ha. Det har jag också, har haft ont i magen varje kväll, den har tyckt att julen varit lite väl god. Gott nytt på dig, kram.

Innapingpong sa...

Åhh det är alltid såå tröstande att se att vi är några stycken här i världen som bara måste offra sej på det där sista gottet......!!

anne sa...

Hmm...Jag kan inte låta bli att känna mig smånöjd med att vi avstod från de traditionella paradisaskarna och massor med hemlagat, för det brukar sluta med att jag, som def inte behöver en smula, trycker i mig allt som är kvar. Sockerabstinens är hemskt!