söndag 20 december 2009

OMBYTE FÖRNÖJER...?


Känner ni Fredrik III? Nä...inte jag heller! Men det är ingen dansk kung, utan en hiphopare från Dal. Min tonårsprinsessas nye Fredrik - och alltså den tredje med samma namn på mindre än ett år!

Men vi har hälsat på varann i alla fall. I hand! Jag har nämligen ställt som krav att jag vill träffa nya pojkvänner före det är aktuellt med övernattningar hos varandra. Så igår anlände alltså pliktskyldigt, föremålet för dotterns ljuva låga. Vi tog i hand då, sa hej och sen försvann det unga paret in på rummet..and that´s it! Han ville inte ha nån mat och han gick inte på toa på hela kvällen...haha!!

Helst vill man ju träffa hans (och alla andra Fredrikars) föräldrar, veta vad de jobbar med, vad de har för värderingar, hur de bor och vad de brukar äta till frukost!! Men dottern förbjuder mig detta - förstå inte alls varför? Vad då pinsamt?? Vad menar hon med det? Dagens ungdom!


Jaja, de fick i alla fall kuttra ifred när de vaknade i morse, (hm...snarare vid 12.30-tiden skulle jag tro) för både gubben och jag jobbade helgen. När vi kom hem hade de åkt hem till honom - herregud, nu hade vi ju hälsat på varandra och då är det ju fritt fram eller? Fick ett sms av tonårsängeln där hon frågade om det var OK att hon låg hos honom inatt nu då! Suck....

Men vad annat kan vi göra än att lita på hennes omdöme att han är världens snällaste?

Men hon är min sista unge och hon är snart på väg ut ur boet...och det känns konstigt och vemodigt...

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Suck, vet PRECIS vad du menar! Konstigt, vedmodigt och fel på något sätt...

Sarah sa...

Jaadu...jag antar att det inte är så lätt, sånt där! Är tacksam att det är några år kvar till sådana bekymmer!! Kraaam!

Innapingpong sa...

Ja *suck* de där härliga fina ungarna vi har....det är minsann en balansgång att vara tonårsförälder.....Att minnas hur det var o samtidigt försöka ha regler....INTE lätt...huvudsaken är att vi ÄLSKAR dom - heeeela tiden!!! Kram på dej ;)

imse sa...

Ja, det är konstigt att släppa taget. Men man måste ju.

Kram

Anonym sa...

Det känns bra och roligt att läsa på din sida.
Blir på gott humör och skrattar ofta.

Du är en glädje-spridare med ditt skriveri och rätt-framhet.

Anonym sa...

Blir glad och på gott humör av att läsa din blogg.

Ditt skriveri och rätt-framhet i vardags-livet beskriver du helt klockrent bra.

GOD JUL

Melleruds´granne.

karro sa...

LÄS OM DET EN GÅNG TILL
VARFÖR det är pinsamt? -.- skulle du vela att mormor fråga pappa vad han käka till frukost när ni blev ihop? ..

imse sa...

God Jul!

Kram

Eva sa...

Anonym x 2: Kul att ni/du gillar det ni läser! =))Tack!

Karro, min lilla älskling: Jag försökte vara lite rolig...klart att jag inte bryr mig om vilken frukost han och hans familj äter, haha!! Men undrar vilken tid de brukar käka middag...=)