onsdag 9 december 2009

BRA START PÅ DAGEN


Promenerade till jobbet i tisdags. Grått, disigt och duggregn - som vanligt. Kommer till en korsning där gatljusen släckts ner (av besparingsskäl?). Jag är mörkt klädd och går där lite halvt nyvaken så där. Plötsligt dyker det upp en cyklist till höger om mig - lika mörkklädd och utan lyse på hojen. Hon vinglar till när hon upptäcker mig och jag hinner precis korsa gatan innan hon passerar.
Sekunden efter hörs ett BRAAAAAK!!! Jag vänder mig om och ser hur cyklisten står och balanserar grensle över cykeln, samtidigt som hon desperat försöker hindra den grönkamoflerade soptunnan hon nyss krockat med från att välta! GAPFLABBADE jag??? Svar JA!


Tack för den tidiga underhållningen - vem du nu var! Resten av dagen blev också helt okey!

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det var jag.
Antar jag. Minns inte så väl men något hände på vägen till jobbet och jag cyklar alltid.

Emma Grenander sa...

HAHAHAHA, du är en ond människa. HAHAHA, du kunde ju ha hjälpt henne?

Emma Grenander sa...

HAHAHAHA, du är en ond människa. HAHAHA, du kunde ju ha hjälpt henne?

imse sa...

Det är därför jag glittrar som en julgran när jag cyklar. Reflexer och lysen överallt.

Kram