tisdag 15 december 2009

SE DET SNÖAR!!!

Vågar man hoppas på en vit jul?? Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Jag har det ganska behagligt just för tillfället. Jular på i sakta mak allt eftersom. Igår stektes köttbullarna och idag har jag postat julkorten. Tog en sväng på köpingen i förmiddags och inhandlade ett par julklappar. Vore kul om man kunde handla allt lokalt, men utbudet är ganska begränsat här i Mellerud.
Hur mycket pengar spenderar ni på julklappar? Jag gör åt alldeles för mycket...säkert ett par tusen på varje "unge"...hujedamej.
Tonårsängeln vill absolut ha en riktig gran i år! Vi som kört med äkta plast sen vi sålde huset och upptäckt fördelen med detta - engångskostnad, inga barr, samma storlek osv. Men vad gör man inte för att få barnens ögon att tindra?? Klart vi köper en gran på torget i år - med stickiga barr, spindlar och kvalster!!

8 kommentarer:

imse sa...

Det blir nog 1200 ung. per barn. Och plastgran har vi sen något år. Så praktiskt.

Kram

Emma Grenander sa...

Med så fina och trevliga ungar så är det inte konstigt att du lägger ner ett par tusen per unge. Helt rätt tycker jag :)

Sarah sa...

Har haft plastgran sedan Anton föddes. Himla praktiskt! Men visst är det nåt speciellt med en "riktig" gran...Förutom när den väl ska ut... :( Kraaam!

nillas liv på pinnen sa...

...och alldeles underbar grandoft! =)

Bibban sa...

Ja lite äkta barrdoft kan inte skada, bara granen inte luktar kattpink som våran dyrköpta gran gjorde för ett par år sen, den åkte ut innan kulorna kom i....nä så får det inte bli;)))

B i t t e sa...

Här blir det nog ingen plastgran i år - heller! Har verkligen satt ner hälarna och är emot det :-). Fast med åldern har jag lärt mig att "man ska aldrig säga aldrig" så vem vet... Julklappr...hmmm... minsta möjliga.

Innapingpong sa...

Inga julklappar alls i år faktiskt...pga dålig ekonomi då men - känns faktiskt helt OK - minskar stressen betydligt känner jag!
Vi fokuserar på JULMAT o JULMYS o det är ju inte heller fel...
Får väl ta igen det nästa år =O)
Julekram!!!

Emma Grenander sa...

Uppdatera människa!!