tisdag 3 mars 2009

Oj, oj, oj

Det kan bli en dyr Kretaresa i maj!! Svenska kronan är svagare än någonsin och att åka till euroländer är inte att rekommendera sa de på TV nyss. Äh, det kanske hinner vända tills vi ska åka...får vi verkligen hoppas...

Idag är jag ledig efter att ha jobbat helgen. Vad ska jag hitta på då? Kan det bli städ och tvätt och en tur till ICA, tro? Med all sannolikhet!
Kenneth slutar halv två så han får möta upp och hjälpa till att bära matkassar. Nej - vi ha fortfarande ingen bil! Än så länge funkar det faktiskt. Man kanske skulle bli miljöaktivist på riktigt! Att avstå bil helt och hållet är ju trots allt det mest miljövänliga alternativet. För att inte tala om vad billig föregående månadsräkning blev. Ingen skatt, inga billån, ingen försäkring - de räkningarna kunde vi riva - och en pytteliten bensinräkning. Vi sparade faktiskt över 7000 kronor!

3 kommentarer:

Helena sa...

Sjutusen!!! Det är faktiskt inte KLOKT!!! Jag tycker att jag följer din blogg flitigt, men har ändå lyckats missa.... Var har bilen tagit vägen???
Såg att du lagt till mig på Facebook. Kul! Jag har dock inte riktigt greppat "grejen" med Facebook än... Är nog mer inne i bloggarsvängen. Men roligt att se lite vad folk "därute" har för sig just nu.....
Ha det gott på din lediga dag! Kramar

Namn: Eva sa...

Hej Svej!

Tack för alla snälla kommentarer på min blogg! Har själv varit slö med att kommentera ... fast jag följer din blogg noggrannt!

Beträffande din billöshet så kan jag rekommendera att börja cykla. Det är både billigt o bra! Får motion på köpet! Fast det är kanske inte så kul med en massa Ica-kassar dinglandes på styret!

Nej det är ganska tufft att vara utan bil tycker jag! Trots allt är det en frihet att kunna ta sig dit man vill på ett enkelt sätt!

Må så gott!
/Eva

imse sa...

Ja, bilen kostar! Fast man vill ju inte vara utan den.