fredag 13 mars 2009

(Med reservation för förändringar...)

...men nu ska jag SKRYTA lite om min tonårsängel som jag gnällt lite väl mycket över det senaste. Hon är skitcool tycker jag för hon har tagit ställning. Hon har bestämt sig för att inte dricka alkohol. Igår kom hon hem från skolan och hade på sig ett SPIK-armband för hon är medlem i spiknykter.nu. Jag blir så himla stolt över henne. Inte för att jag är helnykterist - det är jag inte, men är man 15 år och kan stå emot kompistrycket, tycker jag man är tuff. Ska väl tilläggas att rökning är big no no för henne också! Kort och gott - hon är ett levande bevis på att man inte behöver vara en "töntig plugghäst med flaskbottenglasögon" för att säga nej till kröken. Hoppas att hon kan inspirera någon av alla sina kompisar att hänga på den linjen. Puss på dig Karro!


6 kommentarer:

Helena sa...

Heja Karro!!!
Starkt gjort!
Och allvarligt talat..., en hårfärgning hit eller dit.... Det får la du bju på då...;-)
Kram

Anonym sa...

tack mamma, love you!
mindre tack för kortet som jag ser ut som en surkiat på :)

Anonym sa...

Blir lite rädd när ag läser dina fördomar....

Inte undra på att ungdomar tycker man ska dricka för att vara cool när till och med deras föräldrar säger att det bara är töntarna som inte gör det när de är 15!!!!

Din dotter är verkligen jättestark men ....

Anonym sa...

Anonym (fegis); vill man missförstå så vill man. Det är ju naturligtvis inte MIN åsikt att plugghästar är töntar utan de som är sk "tuffa" brukar säga så. Jag tycker "plugghästar" är skitcoola för de har också tagit ställning! Å flaskbottenglasögon är det väl få som har nu för tiden?

imse sa...

Bra gjort av henne!
Min yngste son var UNFare i tonåren.

Emma Grenander sa...

Anonym: Vaddå fördomar? Snacka om att vrida och vända på det hur man vill. Det är ju du som är dömande och dessutom vågar du ju inte ens stå för vem du är?! Hur läste du inlägget egentligen kan man undra...

Och till mammsen: Ja, fy fanken... nu har du fått alla 15åringar i hela Sverige att tro att dom är töntar för att dom inte dricker. Hur kan du med ;) ??