söndag 15 mars 2009

Söndag...

...är inte min favoritdag. Den är seg och tråkig och en enda lång väntan på att det ska bli vardag igen, vilket innebär att måndag är min favoritdag efter fredag. Hoppas att intresseklubben noterade denna viktiga upplysning.

Igår var det melodifestival och den var ju faktiskt riktigt spännande på slutet. Tyvärr vann ju inte Caroline, men Malenas låt var ganska knäpp den med! Antingen blir det megaflipp eller megaflopp i Moskva. Men den stora finalen bojkottar jag. Blir bara förbannad på att alla öststater röstar på varandra!

Tonårsängelns vingar växer mer och mer. Idag lagade hon söndagsmiddag, medan jag låg i soffan och kollade manlig striptease - filmen "Full monty". Den är lite småkul fast det var tredje gången jag såg den.
Köttfärslimpa och hasselbackspotatis bjöds det på så småningom och det var riktigt gott!

1 kommentar:

Malin sa...

JA visst blir man glad när barnen hjälper till...speciellt om man själv får chansen att vila lite. Jag pratade med min största flicka om att din tonåring gått med i det här spiknyckter, hette det så? Hon håller sig också borta från alkohol och nikotin osv. (Än så längr iaf.) Men man är glad för varje år som de blir äldre innan de börjar dricka. Jag tycker faktiskt att dagens ungdom (de flesta) är mer skötsamma än när jag själv var tonåring. Hmm får man tala tyst om... Kram på dig.