måndag 23 mars 2009

"Ska bara....."

Så kan jag konstatera igen att jag suttit framför den här dumburken och fördrivit tiden...två timmar ungefär...på nonsens. Helt oviktiga saker som att kolla igenom hemnet.se om drömhuset möjligtvis är till salu. Det var det inte. Vet ju för övrigt inte var drömhuset ligger, men att det finns nånstans är jag övertygad om. Sen läste jag igenom alla bloggar jag följer + några till. Det är ju inte nonsens förstås!!

Men där jag fastnar är HÄR: betapet.se - min äldsta dotter introducerade mig till denna sidan för snart tre år sedan och jag är fast! Nerknarkad av alla bokstäver och ord och om jag inte får min dos varje dag får jag abstinens! I början, innan jag vant mig vid bokstavsdrogen och tagit för stor dos, drömde jag om ordkombinationer och rullningar på nätterna! Det gör jag inte längre, tack och lov. Det var lite stressigt för hjärnkontoret. Hon, min dotter Emma, har lyckats bli fri från beroendet. Hon klarade det utan att behöva läggas in på nåt behandlingshem. Men JAG måste nog få nån avvänjningskur à la Minnesotamodellen för att bli fri. Det är ju ett steg i rätt riktning att jag ERKÄNT och INSETT mitt beroende, eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.sektellerbotemedel.se är början på en opinionsbildning som kräver granskning av den mest dominerade behandlingsmetoden för missbrukare i Sverige,

Tolvstegsmetoden.

Om man är så bra som man påstår har man inget att frukta av seriös forskning, tvärt om.

En annan förhoppning är att väcka en konstruktiv debatt som kan leda till att missbruksvården utvecklas, samt att det skapas fler vårdalternativ för de som har problem med olika droger och för deras anhöriga.

Det är inte lätt att gå ur AA eller andra tolvstegsprogram, därför vill vi också delge våra erfarenheter till den som tvivlar.