tisdag 31 mars 2009

Dags att sadla om till månskensbonde?

Vågar man köpa mat i livsmedelsaffären nåt mer? Är det dags att börja skörda sin egen säd, mjölka sin egen ko och slakta sin egen höna? Tänker naturligtvis på senaste ramaskriet om glasbitar i kycklingen. Vem/vilka ligger bakom detta terrordåd?
Ja, först och främst måste man ju utesluta de gamla vanliga marodörerna och det har jag roat mig med att göra:
  • Al Qaida? Nej, det tror jag inte. Varför preparera kyckling med glas? Jag tror de skulle inriktat sig på fläskkotletterna.

  • Kriminella motorcykelgäng? Nää, kan inte se nån anledning till att dessa machomän skulle använda sig av en "chicken" för att skrämma skiten ur..ur...ur... ja vem fasen då? Eller är åklagare storkonsumenter av kycklingfilé generellt kanske?

  • Djurens befrielsefront? Njaeeaa...? Ska tusentals kycklingar ha dött i "onödan" då? Är det rätt väg att gå för att protestera mot oss köttätare? Ja det är klart...kan man släppa ut buruppfödda minkar i fria naturen fast de flesta sen blir överkörda av bilar, så kanske man inte tänker längre än näsan räcker. Fast HEJ - jag är emot päls och djurförsök och burhöns och duntäcken och djurmisshandel/vanvård och..och..och...!!!! Tro inte annat!

Nä, det är nog en knäppis som har inspirerat en annan knäppis som har inspirerat en annan knäppis...osv, som ligger bakom denna sjuka handling. Det är nog ganska enkelt att terrorisera om man vill det. Trots att anläggningarna/livsmedelsfabrikerna säger sig vara supersäkra. Ska vi bara gilla läget?

2 kommentarer:

Bibban sa...

Näe inte gilla läget..tror vi får skaffa egna kycklingar och odla allt själva eller helt enkelt sluta äta...
Ha det så gott

Emma Grenander sa...

Jag hade också tänkt blogga om det men, du hann före =) Haha, jag tror att det är Alquida som har proppat kycklingen med glas.

Jag kommer då inte äta kyckling på LÄNGE. Tack, AlQuida, Mcgänget, Djurrättsaktivister, eller muppar.

Ps: Har inte du duntäcke?