lördag 27 december 2008

Vanlig lördag....I like....

men ska tyvärr jobba - men jippii det är storhelgsersättning ända till måndag morgon! Man blir ju SÅ rik av att jobba när de med normala jobb är lediga!
Julen blev väl som vanligt - ganska hysterisk, åtmindstone under julklappsutdelningen. Emma, stackarn som är mitt uppe i en separation, hade nåt vilt i blicken hela julaftonen.
Oliver blev då väldigt glad för sina julklappar. "Åh wooow - vilka fina klääder", sa han och studerade mycket noga en röd tröja som han fick. Sen tacka han mamma för allting - det fanns ju ingen annan som kunde vart så snäll och köpt alla fina presenter än hon! Lukas gillade snörena på paketen bäst. Maten var god som vanligt - min bror är en utmärkt kock! Synd bara att man inte kan äta normala mängder. Man kan verkligen säga att mina vikt- och måttminskningsförsök tog minst två steg tillbaka. Har inte vågat ställa mig på vågen, men magen putar mer än lovligt....Så då är det snart dags att avlägga det obligatoriska NYÅRSLÖFTET som man sedan OBLIGATORISKT bryter efter nån vecka. Jaja - vilken kass människa man är....
Men jag ser verkligen fram mot ett nytt år, på samma gång som det är lite kusligt. Man vet ju inte vad som kommer att hända - det kan bli alldeles, alldeles underbaaaart eller gå helt käpprätt åt skogen...
Vi ska iallafall göra en resa tillsammans till våren, hela familjen. Det var nämligen julklappen nr 1 i år. Jag ärvde lite pengar efter min pappa, så det fick bli en julklapp postumt från Änglamorfar till tjejerna. Han hade tyckt om det - det är jag säker på!!!
Nä nu får jag svänga ihop en delikat middag innan jag går till jobbet. Adjöken!





















2 kommentarer:

Emma Grenander sa...

Vilt i blicken? Ja... jag var sönderstressad :( Och jag kände mig ganska sliten.

Emma Grenander sa...

Hej, jo ordnar sig så att vi kan vara vänner åtminstone. Inte gråta, lilla mamma =) Kram