tisdag 16 december 2008

Diskussion med "hon på axeln"

Jobbar kvällen idag - "sovmorgon". Vaknade av min värkande rygg som vanligt kl 05.50. Upp och kissa. Sen en rockad i sängen - alltså a la Pippi. Jag lägger mig med fötterna på huvudändan! Jag VET det låter knäppt men faktum är att madrassen inte är så nedsliten i fotändan och då lättar ryggvärken. Det brukar funka nån timme. Sen lägger jag mig i Kenneths säng när han gått till jobbet vid halv åtta. Det kan ge en timmes extra sömn om jag har tur. Ja, såna här GOA sovmornar har jag när jag är ledig!
Gick i alla fall upp när Karro smällde igen dörren och gick till skolan. Då började "hon på axeln" tala:

"Hon": Du, nu äter du inte frukost förrän du stått på trampmaskinen minst 20 minuter"

Jag: Näe jag har huvudvärk och mensen är inte slut än - ORKAR inte!

"Hon": Du, nu är det över en vecka sen du motionerade aktivt - tänk på ditt MIDJEMÅTT!!

Jag: Nä men jag tror jag har en släng av anemi just nu. Kan inte vara nyttigt att anstränga sig då!

"Hon": Jaha så du ska ge upp nu då när du har kämpat så i flera månader!!??

Jag: Nä.....tänkte bara ta ett brejk...det är ju JUL och allt....ingen idé att försöka hålla igen då ju...

"Hon": Jaja. Du gör som du vill. Jag säger bara HJÄRTINFARKT, DIABETES, CANCER. Men ät du din jävla frukost. LATMASK!!!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Min "hon på axeln" har semester tills efter nyår! :D

Christina och Carina sa...

Jag lever dygnet runt med "hon på axeln" men det går bra ändå

Anonym sa...

fanx för din snälla coment =) Blev mycket glad!