onsdag 17 december 2008

Julvånda

Jag har ingen lust med jul i år - kan vi inte skjuta fram den lite grann. Vad beror min "ångest" på?
ANALYS:
  • det går inte att fira jul i våran lilla SKITLÄGENHET - vi får inte plats! Tack brorsan med familj att vi får komma hem till er allihopa!
  • jag har inte handlat färdigt julklapparna
  • jag vet inte vad jag ska köpa
  • Emma och Jyrki ska separera - TRÅKIGT men jag FÖRSTÅR!
  • jag oroar mig hela tiden för Emma, Sofia och småpojkarna. I dessa deprimerande tider med varsel, arbetslöshet och finanskris känns allt nästan hopplöst! Vad fasen kan en TOMTE göra åt det?
  • pappa är borta. Även om vi inte firat jul tillsammans på 15 år, så har han ju i alla fall funnits - i Thailand. Han överlevde tsunamin men dog av BLODFÖRGIFTNING hemma i trygga Sverige
  • jag gillar inte förändringar helt enkelt - allt ska vara som det alltid har varit, vilket alltså skulle innebära att julen ska firas hemma hos min farmor och farfar i Brålanda med hela tjocka släkten. Ingen ska var död, skild eller sjuk. Vi ska bara vara många, många fler. I min ultimata lilla värld!

4 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Eva, Eva VAD skall vi göra med DIG??? Dags för lite sol i sinnet iform av solresa eller Cipramil kanske.---

Sarah sa...

Jag förstår hur du känner...förändringar är ju bra ibland - men inte alltid...vissa saker vill man helt enkelt inte ändra på. Och just i sådana här tider med stök och bök så önskar man ibland att man vore barn och bekymmerslös....Kram!

Namn: Eva sa...

Hoppas lite julefrid innfinner sig hos dig ! Tips till nästa jul: skit i julen ta familjen och åk till värmen istället! Vad tror du om det? Fast det hjälper dig ju inte nu!!!!

Anonym sa...

att inreda långsamt betyder att man inte impulsköper all inrednig på en gång. =)