söndag 21 december 2008

Jag kämpar på...

...med min högst ovilliga resa mot julen! I går storstädade vi, göbben å ja, hela bostaden från topp till botten. Kenneth stod för toppen å ja för botten, vilket vill säja att han stod på en stol mest hela tiden och torkade såna víktiga detaljer som luftventiler och hyllorna över köksskåpen. Jag menar...det är ju VÄLDANS viktigt att det är skinande rent just på dessa ställen till jul! Min devis är dock att det som inte syns, finns inte! Men när allt "fågel" och "fisk" var avklarat, så gick Kenneth vidare med "mitt-i mellan": att dra ut tvättmaskinen och torka ur vaskbänken i tvättstugan t ex!! Att dra ta bort fronten på badkaret och torka bort skiten där!!! Att dra fram spisen och torka bort skiten DÄR!!! Under tiden hörde man ju honom också muttra lite som - "ja HÄR är det då inte torkat sen JAG gjorde det sist, det är tur att NÅN tar tag i detta nån gång annars skulle det ALDRIG bli gjort". Ni förstår hur jag har det...puh!
Idag så frångick vi också traditionen genom att klä julgranen! Den som annars ALLTID kläs kvällen innan julafton! Vad är det som HÄNDER? Dessutom funderar jag på att låta alla jäkla porslinstomtar sussa vidare i garaget. Det känns liksom som det är färdigpyntat när julgranen står på plats. Jag får nog grunna lite på det...

3 kommentarer:

Christina och Carina sa...

KÄMPA PÅ....nu är det bara 2 dagar kvar tills julafton

Malin sa...

Jag har också låtit bli att ta fram tomtarna iår. Jag ställde in vår gran toktidigt(har numera plastgran) och kände att jag inte ville ha tomtar högt och lågt. Ja saker och ting förändras och det gör väl inte så mycket, tycker man lätt kan få ångest över allt i juletid om man försöker göra allting "rätt". Huvudsaken är ju att man inte stressar ihjäl sig och att man har trevligt.Önskar dig och de dina en riktigt god jul.

Namn: Eva sa...

Håööer fullständigt med dig ... pust ... jag plockar fram mindre o mindre för varje år! Jitter liksom inte! Tror jag blir mätt av allt tingeltangel i affärerna!

GOD JUL önskar jag dig ändå!
/Eva