torsdag 11 december 2008

Äntligen lite snö...

...fast jag höll på att slå ihjäl mig när gick hem från jobbet förut. En isfläck under snön och jag gjorde världens vurpa. Snabbt som ögat upp på fötterna igen och en kik över axeln för att kolla att ingen såg mig. Det var det ju nån som gjorde givetsvis - hörde ett frustande skratt en bit bakom mig... Kul att göra en medmänniska glad! Fattar ju att det såg ganska komiskt ut!

Hur som helst har jag bestämt att det ska bli en vit jul i år! För jösse namn - nåt positivt kan det väl få vara mitt i eländet av varsel, uppsägningar och globala finanskriser....eller??


Ingela och jag har haft en mycket lugn dag på jobbet. Vi har kunnat vara administrativa båda två och har uppdaterat status och arkiverat journalhandlingar hela dán. Har t o m julstädat kontoret!
Nu ska jag försöka mäkla fred med min käre make som jag fick ett fullständigt SPEL på igår! Följande "konversation" utspelade sig:

Jag: Karro, har DU druckit upp mjölken jag köpte i måndags? Har inte sett att den varit öppnat! (har sett att paketet ligger prydligt ihopvikt i återvinningen)

Karro: NÄ, jag har inte druckit mjölk på hela veckan. Det måste vara pappa!

Jag: Kenneth, har DU druckit upp 1 liter mjölk? (Kenneth dricker inte mjölk!)

Inget svar....

Jag: Hallå!!!

Inget svar...

Jag går upp till tv-soffan där maken sitter och söker om canal digital

Jag: Är du DÖV?? Jag frågade....

Kenneth, avbryter: LUGNA dig lite grann......!!!!!

Jag: För H...t....e, du kan väl trycka på fjärrkontrollen och svara samtidigt.....ELLER????

Kenneth: Du är ju inte riktig.....!!!!

Jag: Det är väl DU som är knäpp!! Svara vart FAN mjölken har tagit vägen!!!!!

Kenneth: GLÖM det!!! Som du bär dig åt så kan du fundera på det du....

Karro: Men mamma! Har du fått MENS eller??!!

Jag: GRRRRRRAAHHH!!

PANG -TJOFF - SMÄLL - BRAK - BANK i alla jävla dörrar som finns!!!!!!


.....OCH JAA JAG HAR FÅTT MENS!!!

4 kommentarer:

Helena sa...

Hahaha..., då gissade jag rätt oxå!!! Känner igen mig precis!!! Man VET att man är sur och grinig pga hormonerna men det blir ju inte direkt bättre av att få det kastat i ansiktet. Och vad gäller vurpan; jag tror att om så skulle dra på sig en dubbelsidig collumfraktur så skulle man klara av att flyga upp och kolla dig runt och försäkra sig om att ingen tittade!!!!

Emma Grenander sa...

Hahahahahaha... jag är skitnyfiken på vart mjölken har tagit vägen. Fick du reda på det? Hahaha

Christina och Carina sa...

Hur vore det med motiverande samtal ikväll?

Christina och Carina sa...

så kanske Du gjorde som syrran gjorde en helg.- Stressad som tusan och kom hem med 9 l mjölk. När vi skulle äta middag senare så hittade vi inte mjölken. Inte på hela helgen!!!!!!Måndag morgon tog jag fram damsugaren och vad hittar jag väl där. 9 liter mjölk i STÄDSKÅPET. Gissa om hon fått höra detta. Tror till och med att Hammefall sjunger om denna fadäs..HAHA