måndag 8 december 2008

Min rygg...
...aj, aj, aj vad den gjorde ont imorse! Har nämligen passat mina underbara barnbarn från lördag till söndag. Vilken NATT!!!!! Det var första gången jag hade dem båda två - Lukas är ju bara 6 månader men väger ca 11 kg!! En liten "buddha" som inte är helt lätt att kånka runt på alltså!
Sen var det ju detta med sömnen...Emma LOVADE att Oliver skulle somna senast kl 20 - han var vaken till 21.40 då han helt övertrött däckade i Karros säng. Lukas sa hon skulle somna runt 19 och vakna vid ca 03-tiden för välling - HAHAHA....han somnade visserligen kl 19, men sen vaknade han kl 21.30 - välling! Kl 24...tappat nappen! Kl 01.40- välling! Kl 02...tappat nappen och låg och "grymtade, snurrade, krafsade med naglarna i lakanet (vilket OLJUD det blir av nagelkrafs mitt-i-natten) och sög nåt så infernaliskt på nappen att jag var rädd att han skulle käka upp den! Då gav jag upp och la honom i min säng och där somnade han direkt...å där fick jag min enda sammanhängande timme av sömn den natten...
När den timmen gått vaknade jag av en liten fot i magen. Lukas låg tvärs över sängen och höll på att sparka ur mig. Men eftersom han faktiskt SOV, vågade jag inte lägga honom åt rätt håll, utan vred mig själv istället till samma position. Detta innebar att jag fick ligga med mina ben utanför sängkanten - väldigt bekvämt!
Som GRÄDDEN PÅ MOSET ringde min väckarklocka 05.20 eftersom jag glömt stänga av den kvällen innan
Sen var det ju lite andra störande moment som kan vävas in i denna natt:
* 23.45 - märkte att Karro inte hade kommit hem. Gick upp och kollade mobilen. Hon hade skickat sms att hon skulle se klart en film. Grrrr....ringde och "piskade" hem henne på momangen eftersom vi hade kommmit överens om att hon skulle varit hemma kl 23!
* 01.30 - kom Kenneth hemrumlandes efter en julfest med Travklubben. Han hittade inte nyckelhålet för att låsa upp, så jag var tvungen att gå upp och släppa in honom. Gissa i vilket tillstånd han var - GUBBSKRÄLLET! Han förpassades omedelbums till TV-soffan!

Men när morgonen ÄNTLIGEN kom och man mötte Lukas yrvakna leende så var allt "förlåtet"! Det var verkligen värt hela den "helvetesnatten"! Men jag sa till Emma att nästa gång jag passar denne lille marodör ska han vara så stor att han kan sova hela natten som sin storebror!

Frukost hos Mormor

3 kommentarer:

Emma Grenander sa...

Värst vad Oliver ser trött ut =) Tack för att du passade barnen. Det var jättesnällt =)

Ha så roligt på shoppingrundan :)

Helena sa...

Men Eva!!! Du låter som en utsjasad småbarnsmorsa!! Hehe... Det är gott att det negativa smälter undan så fort. Du ska se att till nyår så är du fit for fight igen!
Kram

Christina och Carina sa...

Ha, så är det i livet. Förstår att du inte orkat blogga på hela helgen. Gubbar och barnbar. Jo ja tackar jag.