torsdag 8 oktober 2009

SUR ELLE???

Om hästar av det kvinnliga könet, dvs ston, säger man ibland när dom är svårhanterade - att "det är en riktig pissemärr". "Hon bara lägger öronen, pissar, biter och slår!!"

Kan man även använda den definitionen om oss tvåbenta madamer? Jag skulle nog vilja påstå detta - utan att generalisera då förstås! Kan bara svara för mig själv och kvinnorna i min absoluta närhet. Alltså mina tre döttrar och min mamma. Vi kanske inte pissar och slår, men öronen lägger vi titt som tätt, det är då ett som är säkert.
Det vi har gemensamt är att vi är mer eller mindre lättantändliga. Några av oss (inte jag!!) kan sura i en vecka, några av oss brusar upp och glömmer fort vad grälet handlade om (jag!!).
Flera av oss kan inte ta ett nej utan att bli förolämpad (vill inte heller här sälla mig till den skaran!)

Eftersom vi lever i en datoriserad värld, kan vi numera ha våra gräl och tjafs via msn, mina döttrar och jag. Det är en väldigt konstig känsla att sitta och gnabbas genom ett tangentbord vill jag lova. Men desto tystare. Man kan stormskälla på vederbörande utan att det hörs ett dugg, förutom det frenetiska "pickandet". Man understryker det man vill ha sagt med femtio utropstecken!!!!!!!!!!!!!!!!! Eller skriver med versaler om man är topptunnorrasande!
SÅ HÄR FÖRBANNAD ÄR JAG PÅ DIG NU -OKEEEEJJJJ???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Typ så kan det se ut.

Min mamma har tyvärr ingen dator. Det får bli gnäll och gnöl, the old fashion way, via telefon istället. Då kan man ju slänga på luren när argumenten börja tryta....och det händer, det händer.

Så...


...om vi hade varit pissemärrar, hade vi med all säkerhet gått till slakt och blivit hamburgare för länge sen!






2 kommentarer:

imse sa...

Det är nog mer sånt när man har döttrar. Jag är aldrig osams med mina söner.

nillas liv på pinnen sa...

Pissemärrar är vi allihopa, allihopa, allihopa! =)