lördag 10 oktober 2009

JAG GILLAR HUNDAR...


...men begriper mig inte på vissa av deras hussar och mattar (mattOR??). Idag var gubben och jag i Dals Ed på marknad. En väldigt stor och välbesökt sådan - säkert 15 000 pers vandrade gata upp och gata ner under dagen. Det är trångt på ett gemytligt sätt för oss människor. Men VARFÖR ta med sig HUNDEN på marknad?? Vad i jösse namn har den för glädje av detta? Kan tänka mig att det blir en och annan tass som blir trampskadad en dag som denna! Det går väl an om man har en liten vovve, chinchilla eller dylik, som får plats i handväskan, men dessa stora schäfrar och St Bernhardshundar....
Vad gjorde jag för fynd då, undrar ni nu säkert?!
  • Getost (inlagd i olja, franska örter, rosépeppar och vitlök)
  • Nagelborste (handgjord)
  • Klatschiga muffinsformar
  • En liten välbehövlig present till min mellandotter som snart fyller år - hemligt då förstås!

Ikväll ska ett par goda vänner komma hit på en liten höstfest. Vi ska bjuda på Paella! Har själv aldrig lagat och knappt ätit denna maträtt så det kan bli riktigt spännande! Men färgen på den är ju gul och därmed lite höstlik, tycker jag! Tjingeling!!

Inga kommentarer: