måndag 26 oktober 2009

AMÖBALIV

Det är möcke nu! Känner att jag börjar få vissa svårigheter att hålla kontrollen. Det är alltså mycket på gång på jobbet och ordet ARBETSRO (stavas det så?) har upphört existera i vår verksamhet. Det är:

  • Vaccinationsdax - nya bud från dag till dag. Vilka ska avsättas att "sticka"? Ska alla sjuksköterskor göra det? Räcker vaccindoserna? Hur organiserar vi det hela rent praktiskt? Våra vårdtagare är gamla och skruttiga och orkar inte ta sig från hemmet = hemvaccination = mkt tidskrävande...
  • Procapita (vårt datajournalsystem), nya versionen. Ska starta upp 8/12. Alla gamla patientjournaler ska uppdateras och läggas över i den nya versionen. Ett JÄTTEARBETE!
  • KLARA - nya informationsöverföringen via nätet, mellan NU-sjukvården, Primärvården och kommunerna funkar "sådär"....milt uttryckt!
  • Flytt till nya lokaler - ja där behöver jag väl inte engagera mig så jättemycket, men en förändring är en förändring...
  • Nytt schema stundar efter årsskiftet- vi ska bli fler sjuksköterskor under samma "tak" pga en omorganisation. Jag vill ha kvar mitt schema!!

Mitt upp i detta ska man utföra en god och säker vård!

Men allt löser sig ju - det gör det alltid på ett eller annat sätt. I slutändan brukar det mesta bli bra, men vägen dit kan và både krokig och guppig.

Tjingling!

5 kommentarer:

Helena sa...

Kan du fatta att de inte fixat ett vaccin som är lättare att administrera???? Hålla på att dra upp varje spruta!!! Och snabbt ska det ju helst gå! Cheezzzzzus! man borde kunna klona sig!

nillas liv på pinnen sa...

Tempot skruvas hela tiden upp inom skolan också, med följden att fler och fler är superstressade. Jag tror inte det är bra.

Malin sa...

Usch då det lät ena masigt! Kämpa på, kram!

Sarah sa...

Låter som ni /du har fullt upp!! Det där procapita har vi hållt på med ett tag nu. Och våra gruppledare har fullt upp, kan jag säga...Som om vi inte hade nog med arbete...Det blir bara mer & mer pappersarbete. Snart hinner vi väl inte med det vi EGENTLIGEN ska göra - dvs ta hand om människor!! Kraaam

imse sa...

Procapita suger! Som ungdomarna säger. Tycker faktiskt inte att det är ett bra program. Det är för mycket klickande, för att komma nån vart i det. Inte ett dugg överskådligt.

Jag har ju fått rena drömjobbet i kommunen. Ska jobba med vårdplaneringar. Jätteskönt att få jobba med nåt annat ett tag.

Kram