söndag 20 september 2009

HÖSTKÄNSLOR <3 <3 <3

Jag är kär - hemligt förälskad! Det pirrar i hela kroppen när jag ser föremålet för min heta låga. Det känns bara så rätt och jag har redan börjat planera vår gemensamma framtid tillsammans.

Visserligen har Du lite skavanker, Du är ju faktiskt mycket äldre än mig. Men jag lovar att min kärlek till Dig kommer att göra Dig fräschare och vackrare än Du någonsin har varit! Bara Du blir min!!! Risken är tyvärr att det kommer en norska och knycker Dig mitt framför ögonen på mig - detta får icke ske! Jag ska kämpa med näbbar och klor för att få Dig, tro mig!

Jag har alltså hittat.................

.....ett HUS!!

Det är nu inte bara norrmännens feta plånböcker jag har att kämpa med, min käre make är inte riktigt lika kär som jag är. Medan jag ser potential och möjligheter - "här kan vi göra si och där kan vi göra sååå - gud va bra...det blir väl fiiint, eller vad tror du, älskling?", så ser han bara problem och kostnader - "nae du ser väl att det är fukt mellan fönstrena där, hmmm...golvknarr..hör du? Kostar kosing att fixa det, gumman. Du vet att jag inte klarar knarrande golv".

Han är så jäkla förnuftig att jag blir galen ibland! Aldrig att han svävar iväg och drömmer sig bort - näe då, fötterna står där på marken - stadigt som de vore fastgjutna i betong.

Men jag vet en som kommer att fjäska - dock inte på det viset som Anna Anka tycker man ska fjäska för sin man. Det finns faktiskt gränser...

2 kommentarer:

Bibban sa...

I kärlek och krig är allt tillåtet..du får väl fjäska på ett helt vanligt sätt...alltså fixa en god middag..lägg huvet på sne(hjälper oftast inte men) lite massage...på...fötterna ja osv..himlar vilket bra tips du får nu hörrru

KÖR HÅRT
kram Bibban

Malin sa...

Herreguuuud vilken genomblåst människa. Man får ju rysningar, uppblåst och sååå långt upp i det blå. Ja jag finner inte ord...

Hoppas du får din vilja igenom när det gäller husköpet, du får väl göra som fru Anka på morgonkvistarna så kanske det blir som du vill;)