torsdag 3 september 2009

DATASMART?

Hemma igen från Huvudstaden. Var där på datakurs angående vårt journalsystem - jag är utsedd till systemansvarig tillsammans med en kollega. Jag!! Som är ganska tappad bakom en vagn är det gäller datorer!! Men av någon anledning tycker min chef att jag är passande för uppgiften. Tycker det är kul med dokumentation - omvårdnadsdiagnoser å sånt, och det har väl slinkit ur mig någon gång i chefens närvaro, men systemansvar är liksom lite överkurs och inte riktigt samma sak. Men, men...trevligt på kursen var det i alla fall. Vi höll till i Saltsjöbaden på en konferensanläggning som heter Vår Gård. Låg väldans tjusigt i skärgården. Vi åt och drack gott i två dagar. Lite vettigt lärde jag mig nog också, som tur var!

När vi skulle åka hemåt, hade vi ett par timmar att slå ihjäl innan tåget gick, så då tog vi en liten runda i city. Strosade runt lite på Åhlens, men köpte inget mer än en tidning och en Toblerone. Gjorde åt 150 kronor sammanlagt på hela resan, det är rätt svårslaget va?
Sen gick vi mot Centralstationen och jag konstaterade att skådespelerskan Lia Boissen satt på en parkbänk och pratade i mobiltelefon. Hon var också ganska liiiten.
Jag sprang INTE fram och kramade henne!

PS. Mötte en av förra årets Idol-deltagare också, som jag inte kommer håg namnet på...

3 kommentarer:

Malin sa...

Det var väl för väl att du fick se en och annan kändis!!

imse sa...

Hoppas att det är ett bra journalsystem då. Vi har Procapita. Inte världens bästa.

Eva sa...

Procapita har vi också! Håller med dig - det kunde vara bättre!