onsdag 17 juni 2009

Nu kanske det blir lite ordning med bloggeriet

...för vi har köpt en laptop! Och när jag loggar in på den så krånglar inte min bloggsida ett dugg - bra va? Men konstigt...man kan undra vad det beror på att det strejkar på den gamla datorn. Men om jag visste det skulle jag ha ett annat jobb. I databranschen. Tjäna ruskigt med kosing jämför med vad jag gör nu. Well,well...i mitt nästa liv kanske.
Nä,men alltså. Ska vi få med oss tonårsprinsessan en vecka (av tre) till husvagnen i Strömstad så var detta en nödvändig investering.

Jag längtar till semestern lite lagom nu kan jag erkänna. Upptäckte när jag jobbade i helgen att mitt blodtryck är förhöjt. Hade 160/95 vilande. Inte konstigt att jag känt ett tryck i huvudet ett längre tag kanske. Så nu MÅSTE jag ta tag i motionerandet. Att det ska vara så jäkla svårt att fatta!
Har i alla fall beställt tid hos doktor Bosse på måndag. Får väl kolla blodfetter och hela konkarången. Det är med andra ord dags för en service och besiktning av kärringen!

2 kommentarer:

Helena sa...

Hello Eva! Jag tycker att du gjort dig förtjänt av en lååång go semester... Det verkar ha varit ett tämligen mastigt arbetsår... Har du fått nån ordning på ditt p-glucos? När man ändå är inne på sjukdomar..... Själv kollade jag trycket igår då jag tyckt att det susat lite i skallen, speciellt vid lägesändring. Käkar ju medikamenter som kan ge förhöjt bltr. 120/70... Kände mig som en RIKTIG hypokondriker! Har nog ALDRIG haft ett sånt snyggt tryck!!!
Kramix

Sarah sa...

Hoppas att det inte är allt för illa ställt med dig - att du åtminstone får en "godkänd-stämpel" där bak!! Sedan som du säger så kanske det blir bättre med vissa förändringar, förstås!! Take care!