torsdag 11 juni 2009

Bal och examen avklarat!
Så nu är det sena kvällar och sovmorgon fram till middagen som gäller förvår lillaprinsessa! Igår var det bal på Wärs och alla var sååååå fina! Tjejerna stapplade runt i skyhöga klackar och löshåret på plats och killarna hade skippat baggyjeansen och kepsarna och hade finkostymen på.




Här är Karro och hennes kavaljer för kvällen, "Kjörling".

Vädergudarna var på vår sida under hela skolavslutningen som tur var! För min del hade det inte gjort så mycket om det kommit en regnskur, för jag stod och höll mig från att börja grina! Blir så jäkla sentimental på skolavslutningar, så när de börjar sjunga "Den blomstertid..." stiger tårarna obönhörligen och jag måste tänka på nåt annat en stund. Karro däremot hade släppt på sina tårkanaler ordentligt i klassrummet efteråt. Hon såg ut som Alice Cooper när hon kom därifrån. Jag förstår henne. Det är hur sorgligt som helst att sluta nian. Nu skingras alla kompisar på allvar och inget blir någonsin sig likt. Vissa kommer kanske aldrig ses igen. Någon flyttar kanske utomlands. Någon skaffar kanske barn inom kort. Jag hoppas bara att det går bra för de flesta, även om man kan förutspå tvärtom för vissa. Hoppas i alla fall att många återvänder till Mellerud så småningom - men att de åker ut och erövrar världen först!

Karro och Ida

Sen ses de igen på Wärs om 10-15 år sådär och det kommer också att bli hur kul som helst!





3 kommentarer:

imse sa...

Javisst är det sentimentalt på skolavslutningar. En och annan tår blir det!

Bra synpunkt i kommentaren hos mig, har faktiskt inte tänkt på det, såklart han förser även andra med knark.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin hon är som en sessa på bal.Helt underbar.Henne ska du känna dig stolt över.Ja visst är det något visst med avslutningar.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Malin sa...

Min flicka hade ju också bal igår. De ser så vuxna ut när de klär upp sig, så himla fina. Roligt att du bloggar igen, har förstått att du haft problem.