tisdag 16 juni 2009

En sorgens dag....

Snyft! Igår sändes det ABSOLUT SISTA avsnittet av Cityakuten. Jag har följt serien från start 1994 och missat MAX 3 avsnitt! När man följer en TV-serie så länge så blir ju karaktärerna ens "vänner" på nåt knäppt vis, så nu har jag förlorat en massa kompisar över natten! Fatta hur det känns??!! Vissa har ju försvunnit på vägen då de dött i serien, eller flyttat - gud vad jag har grinat då! När Dr Green dog i sin hjärntumör...buhuuhuuu....det var hemskt! Han var min absoluta favorit. Dr Douglas (George Clooney) var ju visserligen snygg som en gud, men jag är inte så svag för snyggingar på det viset. Dr Carter och Abby, var också karaktärer som också fick en särskild plats i mitt hjärta. Den rödhårige Archie var ju ett riktigt klägg när han kom in i serien - hur korkad som helst - men han mognade med tiden och var på slutet riktigt normal.

Så nu finns det bara en sak att göra. Köpa DVD-boxen med alla avsnitt. Sen ska jag lägga in nostalgiaftnar vid lämpliga tillfällen. Får nog bli när Kenneth är på trav eller nåt. Han HATAR sjukhusserier i allmänhet och Cityakuten i synnerhet.

1 kommentar:

imse sa...

Usch då, får beklaga sorgen.
Själv följde jag "Vänner" slaviskt.