tisdag 28 april 2009

Så kom den då änteligen...

månadspengen! Vilken tur att jag slapp skämmas och gå till socialen som "Daniel" föreslog i en kommentar =). Nä då, Daniel RIKTIGT så illa är det faktiskt inte och det är jag ju tacksam för, men tack för omtanken!

Så nu sitter jag då här med högen av räkningar som ska betalas - man kan undra vad livet går ut på ibland. Men, men detta är väl frukten man får skörda i kapitalismens tidsålder. Man ska ha, ha och ha. Därför måste man jobba, jobba och jobba. Tid att reflektera får man när man blir pantertant - förhoppningsvis!
Fast lite reflekterar jag redan nu, tro det eller ej. Jag reflekterar över att jag inte orkar med att vara social efter jobbet t ex. Det är ingen rolig insikt. Min bror som bor 7 km från mig, träffar jag i stort sett bara till födelsedagar och på jul. Visst är det galet? I LOVE min brorsa!!!
Sen, när någon nära blir sjuk och dör, DÅ ångrar man sig och SVÄR på att NU ska man minsann umgås och ta sig tid med släkt och vänner. Det brukar hålla i sig ett par månader, sen är man tillbaka i samma gamla hjulspår. Är det bara jag som känner så här?

Jag får nog ta och ringa till brorsan på torsdag när han kommer hem från Norge....

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja kära du dessa pengar som inte är ett dugg roligt.Man får dom då blir man glad.Sedan betala massa räkningar och handla mat.Sen är dom slut snart igen.Inget roligt.men försök att ha en bra tisdag.Ring brosan .Kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Bibban sa...

Lätt fånget( fast kanske inte) men lätt förgånget i alla fall. man skulle ha en rik moster i Amerikat!
Bibban

Malin sa...

Hej! Jag har varit dålig både på att skriva själv men även på att läsa andras sista tiden nu så är jag här och jag håller verkligen med dig i ditt sista inlägg. Det var så vi kände när vi beslöt oss för att jag ska stanna hemma utan någon som helst inkomst i sommar. Det blir ju mindre att spendera men det är mycket värt att hinna ikapp sig själv och att få den tiden med sina barn. Mannen tycker dessurom det är trevligt med en liten hemmafru som fixar och donar och att middagen står på bordet.Kram på dig och du ring din bror;)