fredag 24 april 2009

Fattig kvinna gör så gott hon kan

Alltså den här månaden vet jag verkligen inte vart lönen har tagit vägen. Jag har 200 kr kvar och det ska räcka tills på måndag. Var och handlade förut och kan inte minnas när jag senast fick använda mina taskiga huvudräkningskunskaper för att försäkra mig om att pengarna skulle räcka till betalningen! Så detta blev den tråkigaste fredagshandlingen på flera år - bara det allra nödvändigaste hamnade i kundvagnen som: knäckebröd, mjölk, potatis...men lyxade faktiskt till det med lite äpplen och en påse morötter. Hoppas min käre man kan försörja mig i Strömstad =).
Nä nu ska jag städa klart och sen sätta mig i solen! Ha det gott, tjolahopp!

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst ä det bara så tråkigt.Jag har oxå väntat på pengar sedan mars från fkassan usch vad tråkigt.hoppas det blir en bra helg ändå kramiz ~~~~~~RITA~~~~.

Daniel sa...

Tror vi alla känner igen oss dessa tider. Bara ni har så ni klarar er annars skäms inte om man e tvungen att fara till socialen - kan hända alla.

Hoppas ni får en bra helg ändå!
ps. Gillar din ärliga, utlämnande blogg!

Sarah sa...

Samma här hörru...så tråkigt!! Det enda glädjande var lönebeskedet om vad som kommer på måndag! Kram!