torsdag 23 april 2009

Äntligen är datorn min!

Här i detta huset får man vänta på sin tur till datorn och MIN tur verkar sällan komma, men det kanske ni märker! Uppdateringen är usel - jag vet!
Men å andra sidan är vädret ganska skönt nu så det kan faktiskt vara skönt att strunta i dumburken då och då.
Just nu har jag en flåsande Sofia bakom mig. Hon tränar inför Kretaresan på våran crosstrainer. Ja! Jag tränar lite jag med inför beach 2009, tro´t eller ej! Har ju fortfarande inte fått tag på någon underdel till min bikini och jag anar att fukten i sommargarderoben har varit svår i vinter, så alla kjolar, shorts och t-shirts har säkert krymt!
Till helgen drar vi till Strömstad och fixar med husvagnen, bara gubben och jag. Kan bli mysigt. Ja, så sommaren närmar sig! Ska bli intressant...eller kanske inte...att se hur sommaren kommer att förflyta med tanke på att vi har en 15-årig dotter. Hur gärna kommer hon att vilja följa med mamsen och pappsen till Strömstad och bo i husvagn på en skala?

Måste berätta om en liten incident på tal om tonårsängeln; vi hade haft en diskussion via mobilen och hon var GANSKA snäsig. Hon la på "luren" i örat på mig och då blev jag förbenad, milt sagt. Så jag knappade ihop ett sms som löd - "DU ÄR SÅ JÄVLA OTREVLIG!!" och så skickade jag det..........till min kollega på jobbet, Ulrika!!!!
Tror ni att jag ringde upp henne snabbt eller??

2 kommentarer:

Bibban sa...

Ops så det kan bli...kul att du är tillbaka. har tänkt göra lite uppehåll jag åxå snart,solen och våren måste komma i första rummet.
ha det gött i husvagnen.
Bibban

hemma hos lilla mej sa...

så det kan bli ibland,men oftas när ilskan gått över kan man skratta åt det.Hoppas det fina vädret håller i sej.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.