söndag 5 april 2009

Så var det dags igen...
...för det årliga ångestmomentet - att prova bikini i en liten provhytt! Ja, det är vad jag har ägnat ett par timmar åt idag på Överby. Kretaresan närmar sig med stormsteg och jag har inte gått ner ett hekto. Har inte försökt heller för den delen för inspirationen vill icke infinna sig. Varför har ingen uppfunnit en bättre provhytt? Med softad belysning, möjlighet att backa några steg och speglar á la spegelhallen på Liseberg och då menar jag inte de som gör huvudet två meter långt, utan de som smalnar av kroppen en smula. Tänk vad bikinis de skulle sälja! Istället så ser man aldrig så blek och fet ut som i en provhytt på Lindex eller HM!
Sen är det detta med storlekar. Kanon att man kan mixa överdel och underdel i somliga affärer nu för tiden, men ICKE när det gäller oss lite bastantare kvinnor. Jag har stor överdel och liten...eller ja...normal underdel, men detta förstår inte bikinitillverkarna. De tror att om man har stora bobisar så har man automatiskt stort arsle vilket innebär att bikinidelarna i stora storlekar sitter ihop och går således ej att mixa.
Jag hittade en överdel till slut - en tråkig svart sak. Underdelsjakten får gå vidare!

OBS! Personen på bilden är inte autentisk med bloggaren (...förstår om ni trodde det var jag-hihi)!!!

4 kommentarer:

Bibban sa...

Oj oj oj vad jag håller med dej..tror det skulle vara bättre om speglarna ljög litegrann, för då skulle man i alla fall köpa en bikini nångång.
ha det gott

Helena sa...

Jag som ABSOLUUUT trodde att bilden föreställde dig!!
Har samma bekymmer med ovandelen. Förra året var det små, slippriga trekants-bh:ar som gällde. Käckt när man ståtar runt med D-kupa!!!! Snacka om ont i nacken... För att inte tala om att försöka BÖJA sig framåt.... Man får ju tuttarna i ansiktet för guds skull... Jag fick köpa mig en rekordelig fodrad, svart t-shirt-bh att ha som överdel..., för att på NÅGOT sätt klara av strandbesöket med hyfsat bibehållen självkänsla....
Kram på dig!

imse sa...

Jag har precis samma problem. Har gått över till hel baddräkt, eftersom det inte finns bikinisar för min figur.

Kicki sa...

Ja de är samma sak varje år.. man letar bikiniöverdel, jag har aldrig lycktas hitta nån som passar, utan har gjort som tant Helena (hihi). Avskyr verkligen provrum, blekfet och hårig och alla dessa charmerande celluliter och bristningar efter gravidietet, känner mig så läcker...