söndag 3 maj 2009

Ojsan...

...tänk, nu är det bara 19 dagar tills vi drar till Kreta. Tiden går bara sjuuukt fort. Jag är ju heller inte nån planerare, men har en del grejer i bakhuvudet som nog bör ordnas innan vi åker. Är dock lite nervös för en liten detalj - Emmas pass! Hon tog det när hon var 18 och "värsting" och för att säga det med hennes egna ord; hon ser ut som en östeuropeisk (för att inte peka ut nåt specifikt land) glädjeflicka (för att använda ett finare ord för nåt mycket värre). Har helblonderat hår och är stenhårt svartsminkad runt ögonen. Nu är hon mörkhårig och har väldigt diskret make up...så risken finns väl att hon blir fast i kontrollen en stund om det råkar stå en nitisk tullgubbe där. Spännande....

Ikväll jobbar jag igen som jag gjort hela helgen, men det går bra bara man väl kommit på plats. Allt går föresten bra när solen skiner - även att jobba!
Ha det gott, ni som är lediga!

5 kommentarer:

Helena sa...

HAHA.... Det DÄR lät ju inte ALLS fördomsfullt!!! Hihi.... Det går säker bra med passet... Hon får köra med lite hårdare sminkning och mössa när ni ska åka bara.... Djuuupt avundsjuk på resan blir jag! Har du med alla dina döttrar?
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det verkar att ut och resa.Inte fel.Hon får väl sminka sig lite hårdare.Ha en skön dag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Sarah sa...

Åååh, jag vill också resa till sol och bad...ha det SÅ skönt!! Jag är usk på ett servicehus här i stan. Men jag håller på att skola om mig. Ska bli tandhygienist, är meningen!Kraaam!

Bibban sa...

Härligt!! KRETA.. vi får vänta ytterligare några månader, vi åker till Korfu i slutet på juli...men den som väntar på nått gott...
Ha det bra på jobbet
Bibban

Emma Grenander sa...

hahahahaha... tack mamma. Jag ska köra på stenhård sminkning och en otrevlig uppsyn så kommer jag nog igenom tullen ;) Ni får skämmas över mej på resan dit, sedan tvättar jag av mej sminket när vi kommer fram så ingen tar fel på mej och en "glädjeflicka". Jag tänker dock inte blondera mej :)