tisdag 5 maj 2009

Taxfree

Sitter och bläddrar i taxfreekatalogen som kom idag. Här finns det verkligen allt möjligt att inhandla. Vad sägs om en "översättare med 44 språk"? Det är alltså en lite handdator som innehåller 888000 ord och 100000 fraser - my god finns det så många ord? Endast 495 kronor kostar den och då ingår batterier! Verkar dock väldigt bökigt att släpa runt på en sådan mackapär, så jag kör med svengelska och teckenspråket istället.
En "väderstation" kan man också köpa för 199 riksdaler, varför man nu ska ha med en sån på semestern begriper jag dock inte! Jag menar, det är ju bara att gilla läget vad gäller vädret, när man väl landat på en ö i Medelhavet.
Sen är det ju då det gamla vanliga; sprit, godis, parfym, sprit, cigaretter och mer sprit. Nån smaskig likör är ju alltid gott, men vi har en liter Kaluha och en liter Bayles i barskåpet sen förra utlandsresan för två år sedan...Men tips på nåt gott emottages gärna!

Nä jag funderar starkt på en uppblåsbar jättekrokodil för 89 pix. Skulle ge vad som helst för att se framförallt tonårsängelns min, när mamma kastar sig i poolen med sin nya kompis! Piiinsamt!!

4 kommentarer:

Bibban sa...

Jag skulle helt klart välja krokodilen...
Bibban

Emma Grenander sa...

SNÄÄÄÄLLA, mamma köp krokodilen! Jag skulle betala vad som helst för att se Karros min =)

imse sa...

Köp du en krokodil!
Kram

Malin sa...

Å vad underbar att ni ska ut och resa. Vi har planer att åka till nåt varmt ställe nästa höst när min man fyller fyrtio. Men i dagsläget är det bara att hoppas på en riktigt fin sommar nu när man ska vara hemmafru och allt!