måndag 18 maj 2009

Jag KAN flyga, jag är ÄR inte rädd...

Just det. Jag börjar få resfeber, eller snarare FLYGFEBER. Det verkar bli värre för varje gång och enligt expertis ska det visst bero på åldern. Man har liksom med åren insett att man inte är odödlig. Men det är bara att bita ihop, blunda och be till högre makter att det ska gå vägen den här gången också. Frågan är varför jag utsätter mig för detta? Svar: det enklaste sättet att komma till Kreta är att ta ett flygplan dit.
Hur ska jag då lindra symtomen (frossa, svettningar, hjärtklappning) när jag väl är på Landvetter?

a) Supa mig lagom redlös? Nä - enligt mina principer intas inte starkare drycker klockan 06.30 på morgonen!

b) Be någon doktor skriva ut nåt lugnande - typ Oxascand eller Stesolid? Nä - har aldrig intagit ett dylikt piller och Gud vet hur jag skulle reagera. Jag kanske snedtänder och blir alldeles galen. Då kommer jag definitivt inte till Kreta.

c) Ta en kopp kaffe med mjölk? Ja - om jag blir lugnare av det vete katten. Men kissnödig blir jag med all säkerhet och då får jag ju nåt annat att tänka på.

Har ni något tips som är bättre än dessa - SNÄLLA give it to me!
Annars kanske det blir så här

5 kommentarer:

Bibban sa...

Snus......kanske...näeee de va inge bra. Ta en drink eller två, det är mitt förslag. När reser du?
Kram Bibban

hemma hos lilla mej sa...

Jag har aldrig flygit.Men alla säjer ju att en liten Whisky tar bort rädslan.Lycka till .Ha en bra dag kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

Malin sa...

Man får försöka tänka på att det är större risk att man dör när man är ute och kör bil.

imse sa...

Har inga tips, eftersom jag älskar att flyga. Men lite whisky är nog inte fel.

VILLAN PÅ LANDET sa...

Du lär väl alldrig göra som Ronny och Ragge. Ta en whisky och koppla av med en bra bok. Ha en bra resa