söndag 10 maj 2009

Rent hus

Ibland, men ytterst sällan, får jag faktiskt ryck - städryck! Vet inte om det är damerna i TV-serien "Rent hus" som inspirerat mig den här gången, men idag fick jag för mig att göra en grundlig städning. Har det ganska hyfsat rent här hemma, men vet att dammråttorna gömmer sig i vissa skrymslen och vrår som jag försöker ignorera att de finns. Som t ex bakom badkaret, bakom dörren i tvättstugan och under TV-soffan (som är nästan omöjlig att flytta på och det är helt omöjlig att komma under med munstycket på dammsugaren). Så Kenneth fick plocka isär soffan så att det kunde gå att dammsuga upp jordnötter, Ahlgrens bilar, räkskal, knäckebrödssmulor m.m m.m, sen nåt år tillbaka. Jag menar det som inte syns -det finns väl inte?? Badkarsfronten knäpptes av, hur enkelt som helst för övrigt, och jag rensade det härliga avloppet från all möjlig geggamojja och våttorkade upp ingrott damm och fick fram gamla tops och schampoflaskkorkar. Dammråttorna jag hittade under varmvattenberedaren, eller vad det nu är för åbäke som står bakom tvättstugedörren, hade verkligen RÅTT-storlek. Usch och fy vad snuskigt!
Så om nån nu skulle få idén att skicka hit Marie-Louise och Marléne, så får de vända i dörren! Här är det skinande rent, åtmindstone en vecka till.




Hjäääälllp....jag glömde det lilla hålet i kylskåpet!!!!!

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad äter du för medicin?????? Vilket ryck.Ja men när det är klart så är det ju kanon skönt.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~~RITA~~~~~~.

Bibban sa...

Jag säger som Rita..den medicinen skulle jag med vilja ha... det räcker nog inte med läkerol,
Ska försöka göra ett ryck nästa vecka, då är jag lite leddig..
Kram på dej i nystädade huset
Bibban

Helena sa...

Det absolut slemmigaste är när de lyser på alla kissefläckar med ultraviolett ljus..... Hu... Jag väntar på att det där rycket ska drabba mig med full kraft... Det behövs verkligen nu!
Kramar

Malin sa...

Det är så skönt när man får sånna ryck, bara att städa som en liten gnu. Själv är jag nästan manisk just nu, tycker det är så underbart att det är rent överallt efter vårt byggande. Springer runt som en yr höna och plockar hela tiden. Men det är så befriande att ha det snyggt och fint och rent överallt. HA det bra.