tisdag 5 augusti 2008

Herregud, var kom hösten ifrån??

Snipp, snapp, snut så var sommarn slut....eller? Men gud var mysigt det var ändå igår när det stormade och regnade. Man kunde med gott samvete sitta inne och lösa sudoku. Ledig efter helgen var jag också. Som tur är lider sista semesterperioden mot sitt slut och vi blir full styrka på jobbet igen. Vi har jobbat utan vikarier hela sommaren, har bara vart lite lösa inhopp här och där. Själv körde jag 13 mil i lördags när jag jobba för att vi var en pers kort, helt sjukt!
Inte har arbetslusten infunnit sig ännu heller. Tyvärr tror jag den blir svår att framkalla...har aldrig känt så här förut. Får hoppas på en stor spelvinst så att jag kan säga upp mig, eller ta tjänstledigt. Det förutsätter förstås att jag satsar en slant på nån tipsrad eller lott..vilket jag är dålig på...trots att gubben innehar spelbutik! Får genast ta tag i detta!

Igår var Karolina och jag ute i Hamranestugan hos min goda vän Britt-Marie och käka "frukost" - höll på att svälta ihjäl innan den lilla fjortisen ämnade kliva ur sängen så att vi kunde åka! Klockan var nästan 11 innan vi kom dit och då hade jag varit uppe sen kl 8. Gud vad vi åt!! Karro som ser ut som en binnikemask, smäckte i sig sju brödbitar med riven ost - en mer än mig! Rekordet låg visst på 14 brödbitar enl B-M. Det sattes av en tonårskille som också såg ut som en tarm med storlek 48 på skorna, typ!
Ni som aldrig har varit på denna mysiga bakstuga uppmanas att pallra sig dit!! Där serveras världens godaste brödkaka, direkt ur ugnen, till ett väldigt humant pris och man får äta tills man storknar!

1 kommentar:

Emma Grenander sa...

Varför uppdaterar du aldrig din blogg? Du är värre än mej ju :)