fredag 22 augusti 2008

Diabetesvarning!

Kollade för ett tag sedan mitt p-glukos och det var inget kul! Jag ligger över 6,2 mmol/L i fastevärde. Så idag åkte jag till Doktor Bosse i Högsäter och tog lite prover - HbA1c, kolesterolvärde, SR och blodtryck. Har ju motionerat och levt lite sundare under sommaren och det hade i alla fall gett resultat på blodtrycket som gått ner från 140/90 till 120/80-85. Tänk vad lite lätt motion kan göra nytta! Men det är ju skit att man ska behöva ha en diabetesdiagnos hängande över sig för att man ska ta sig i kragen.

Doktor Bosse är den mest UNDERBARA läkare som finns! Tar sig tid och håller inte på att dividera och tjafsa. Han är lyhörd för patienten och är jättenoga med att man är med på det han föreslår som åtgärd. Han är en god lyssnare som verkligen går till botten med ens problem och oro och tar det på allvar. Jag är SÅ glad att jag hann bli hans patient, för nu tar han visst inte emot några nya - han ska dra ner på sin verksamhet. Hoppas det dröjer länge!!!!

Helgen som ligger framför innebär jobba! Kväll!! Fredag, lördag, söndag....

Inga kommentarer: