måndag 25 augusti 2008

En rolig historia...

Stackars Ingela som kom tillbaka från semestern idag och fick jobba över en timme första dan! Jag jobbade ju kväll igår och började inte förrän kl 9 och då blir hela dagen rubbad på nåt vis. Vi hade mycket omläggningar å sånt - typisk måndag!

Var hos en vårdtagare i fredags kväll som drog en liten kul historia för mig medan jag RIK:ade honom! Den lyder som följer:

En man ringde till polisen och sa: "Det står en massa pingviner ute i min trädgård, vad ska jag göra???".
"Tja, sa polisen du får väl lasta in dem i bilen och åka till djurparken med dem!". Mannen tackade för rådet och sa att det skulle han göra.
Dagen efter tog polisen en sväng förbi mannens hus och fick se att trädgården fortfarande var full med pingviner. Han klev ur bilen och knackade på hos mannen. "Åkte du inte till djurparken med pingvinerna??". Mannen svarade: "Jo visst gjorde jag det! Och ikväll tänkte jag att vi skulle gå på bio!"

Inga kommentarer: