torsdag 21 augusti 2008

Kvar i lägenheten ett tag till...
Det blev inget hus (Kenneth är själaglad och kan pusta ut ett tag till...)!! Vi gjorde en sista kik i måndags, var där i över två timmar. Svärfar var med och hittade lite brister som vi inte lagt märke till- t ex att tvättmaskinen saknade avlopp och elanslutning! Ägarna, som inte bott i huset på 8 år hade aldrig installerat den! Ja, det kanske var en skitsak, men medför ju trots allt en onödig extra kostnad. Det som det föll på var att badrummet var så himla litet och inklämt och saknade fönster. Hur vi än vände och vred på saken skulle vi aldrig kunnat få till det snyggt. Fanns heller ingen möjlighet att bygga ett nån annan stans i huset. Sen var hallen obefintlig också, men det hade vi nog kunnat leva med, vi som inte har småbarn i huset (mer än när mina godingar Oliver och Lukas är på besök)! Ja så jakten går vidare! Tips på hus till salu mottages tacksamt!!!

Olusten för jobbet börjar som väl är att mattas av lite grann. Kan bero på att jag fått en mjukstart efter semestern. Vi har inga palliativa vårdtagare för tillfället, så då kan man följa dagbokens planering något så när.
Den 4:e september börjar jag skolan igen! Kanske kan få mig mer motiverad till sjuksköterskejobbet. Ska gå en kurs i Omvårdnad vid diabetes. Undrar på hur många poäng?? Har jag faktiskt inte kollat! Ska i alla fall bli kul att se den nya Högskolan!

Kenneth och jag var förresten i Strömstad helgen som gick och plockade ner förtältet på husvagnen. Vädret var ju kanon, så vi fick chansen att fylla på solbrännan lite innan hösten kommer. Vi tog en promenad in till stan på lördag kväll och käkade på Rökeriet som ligger på Torskholmen. Skitmysigt! Sen gick vi tillbaka också - hurtigt värre! Det tog faktiskt 40 min enkel väg. Passade på att fota den vackra solnedgången på vägen hem.


Inga kommentarer: