måndag 11 augusti 2008

Dags för en uppdatering....

Bäst att lyda Emma, hon tycker att kommit av mig i bloggandet. Så är det inte ALLS, har bara lite mycket i huvet nu bara. Går och gruvar på det däringa huset som det kommer att bli budgivning på och det verkar allt VÄLDANS töligt och nervigt. Eftersom det säljs utan mäklare känns det som man kan bli hur blåst som helst. Alltså man lägger ett bud på t ex 600 000.."-öh...ja nu är det så att vi fått ett bud av Kalle Anka på 700 000"...jag menar hur FASEN ska man kunna veta det??? Ja ja, vi får se hur det blir. Kenneth är som sagt inte det MINSTA sugen på att köpa hus igen, men jag har hotat med att JAG SKA MINSANN INTE BO KVAR I DETTA LILLA RÅTTHÅLET MER!!!! JAG ska ialla fall flytta!!!!
Vår lägenhet är fin...det är inte det, om man ska bo i lägenhet ska man bo här...men jag behöver space!! I synnerhet eftersom vi har en tonåring i huset och hon behöver också space!!!



När ska man få lite frid inombords tro? Är jag bortskämd och krävande tro?? Det känns som om jag aldrig blir nöjd. Jag menar, vi sålde huset för att slippa allt renoverande, gräsklippande och målande. Vi skulle börja RESA!! Ja så gjorde vi det. Turkiet första sommaren och Kreta nästa. Ja...så hade man gjort det då och det var ju kul...men så köpte vi då husvagnen i år för att KUSTEN är ju käckt att tillbringa sommaren på....och nu vill jag ha HUS igen OCH fortsätta resa. Kenneth tror inte jag är klok "hur fasen ska du hinna med allt?"


Jag kanske har nåt obearbetat...dödsångest eller tidiga klimakteriebesvär...eller är det nåt från barndomen som spökar??? Jag kanske började potträna för tidigt??!!

Bilden till höger säger säger lite om hur min sinnesstämning är just nu.............I´m thinking about it!!! ------------------------------>

2 kommentarer:

Helena sa...

Men hallå...? Vart kom potträningen in i bilden??;)
Jag tror inte alls att du är bortskämd och krävande (då hade du inte haft det yrket du har...) Det kanske bara är så att det här med lägenhet inte riktig var som du tänkt dig? Jag (som förövrigt bor i hus) tycker att det känns härligt att fixa med kåken och känna att detta gör jag åt mig själv... Jag håller tummarna för dig och din motsträviga gubbe Och hoppas det går vägen med husköpet!
Kram

Emma Grenander sa...

Näe, mammsen- nu slutar jag snart gå in på din blogg för du skriver ju aldrig! Skärpning tack!