fredag 27 juni 2008

Semester...yeeees!

Åh vilken latdag på jobbet. Hade bara tre inplanerade arbetsuppgifter idag så min kollega och jag började dagen med att städa vårt kontor. Detta var välbehövligt. Vet inte när vi hann städa senast, kanske två månader sen....Ganska snuskigt med tanke på att vi är sjuksköterskor. Men så är det i den kommunala verksamheten. Vi tjänar visserligen bättre än syrrorna i landstinget, men de slipper att städa kontor, tvätta bilar samt se till att dessa kommer på service, däckbyten m.m. Så ja- det var ganska dammigt.
Vi är "barn"-fria denna helgen, gubben å ja. Fjortisen har åkt med en kompis till Stockholm. De ska till Globen och se Avril Lavinge....tror jag hon heter. Så nu MÅSTE vi ju hitta på nåt kul!
Ska ställa mig på orbitracken en stund nu och sen duscha så att jag är fräsch när gubben kommer hem från jobbet vid 20-tiden. Sen äter vi nåt gott och sen somnar jag i soffan som vanligt!

Hej hopp!

Inga kommentarer: