måndag 23 juni 2008

Det är mååååndag morgon...

men mitt huvud känns som vanligt efter ett helgpass på jobbet- en slags hang over kan man säga. Dokumenterade jag allt? Kom jag ihåg att rapportera det och det?? Kunde jag gjort något mer för den där vårdtagaren?
Men nu har nedräkningen börjat för på fredag säger jag morsning å good baj på en månad och jag SKA INTE tänka något på jobbet! Äh nu ljuger jag....

Midsommarafton förflöt lugnt och fjortisen höll sig i skinnet. Hon fick vara ute till tolvslaget - gissa om hon var nöjd. När gubben och jag kom hem på natten från goda vänner, hade hon skrivit ett litet kärleksbrev till oss som tack för förtroendet. Gulligt! Men på förmiddagen när hon gick ur bingen var hon lika ljuvligt grinig som vanligt...suck...
Jag började inte jobba förrän kl 14 på midommardagen, men gud så seg jag var. Hade inte druckit särskilt mycket så halva baksmällan får man nog pga av sömnbristen.

Idag ska jag ägna min lediga (regniga) dag åt städ och tvätt. Lite lätt så där, bort med värsta synliga skiten bara. Skulle helst vilja träffa mina barnbarn för nu är det över en vecka sen sist, men de bor flera miiiil härifrån, snyft...och jag MÅSTE verkligen röja. Men snart är det semester!!

1 kommentar:

Emma Grenander sa...

Du är inte vidare flitig med bloggen, mammsen!!