lördag 28 juni 2008

Man ska ha husvagn...

Vi drog till Strömstad, gubben å jag. Gick och strosade lite på stan och shoppade lite onödiga prylar. En tvålkopp och en tvål bl a- helt onödigt men kul. Köpte ett par Scholl-tofflor också så där spontant som bara jag kan. Provade dem knappt eftersom affären skulle stänga 4 minuter efter jag klev in. Man såg ju på expediten att det inte var poulärt att komma inklampande så där strax innan stängningsdags på lördagen. Men se - jag handlade ju! Såna kunder som mej växer inte på trän! Kände sen att de klämde lite väl mycket, de där tofflorna. Men snygga är dom!

Vi gick och käkade på en lite krog i hamnen. Jag tog en räktrålare, alltså en liten träbåt med ca 25 räkor i. Lite bröd och en pytteskål med aioli. 125 spänn. Med på köpet fick jag gråa människohår, ca 5-10 st. Äckligt! Jag la dem på kanten och när servitrisen kom och frågade om maten smakade bra, visade jag henne håren.
-Oj då, sa hon. Japp! Det kan man säga. Hade det varit redan pillade räkor hade hon fått dem över huvudet. Nu teg och led jag. Haha! Man är för snäll!

Efter den delikata måltiden, drog vi ut till Lagunens camping. Svärföräldrarna hade sin husvagn där i flera år, men efter svärmors död rev svärfar ner hela "bygget". Något han säkert ångrar idag.
Vi träffade i alla fall av en händelse campingbossen him self när vi anlände till Lagunen. Christer hette han och hux flux hade vi bokat en husvagnsplats!!?? Vi har ju för fasen ingen husvagn!!
-Jo, sa gubben. -Vi måste skapa en ny tradition i familjen. Då vet vi ju vad vi ska göra på semestrarna! Det är bara att dra till kusten!
Bye bye Kreta, tänkte jag...Hello Grums! Där ska vi köpa husvagnen. Tyckte Christer...
Fortsättning följer....

Inga kommentarer: