lördag 21 juni 2008

Midsommartankar...

Kom inte i säng förrän 02 igår. Hade ett gemytligt firande med ett par vänner. Tyvärr skulle jag jobba idag, men hade turen att kunna byta tur med en kollega. Så jag kunde ta mig ett par glas vin. Gott! Fjortisen ville ju så klart inte vara med oss, utan hängde med sina kompisar nere på campingen. Igår fick hon vara ute till tolvslaget - gissa om hon var nöjd. Hon hade skrivit ett litet kärleksbrev till oss innan hon gick och la sig. Gulligt.



Man får lite funderingar så fort det blir storhelger. Har kommit fram till att jag inte har skapat några direkta traditioner i familjen. Det blir lite hipp som happ och man tar det som det kommer år efter år. Beror säkerligen till stor del på mitt vårdyrke, där man arbetar jul, nyår osv. I min önskedröm bor familjen i ett lagom stort mysigt hus som pyntas efter årstider och doftar av nybakat bröd minst en gång i veckan.

Inga kommentarer: