tisdag 16 mars 2010

VI GÅ ÖVER DAGGSTÄNKTA BERG FALLERA....

Det har anordnats en stegräknartävling för oss kommunanställda. Jäklar vad det promeneras på gator och torg! Fanns inte en stegräknare att få tag på för den som var sent ute. Det är säkert över 20 lag à 5-10 deltagare anmälda. Själv ingår jag i lag "Svängiga syrrorna". Varje vecka sammanställer man alla steg man gått och i söndags kunde jag summera drygt 67000 steg. Inte världsrekord direkt, men jag är nöjd med mig själv!
Resultat på vågen har det faktiskt gett också som en extra peppning! Har faktiskt gått ner 4½ kg sen jag senast vägde mig (nån gång förra året...)!

Idag är jag ledig och ska städa...så klart! Solen skiner och alla dammtussar syns bättre än någonsin. Fönstrena ska vi inte tala om...
Stegräknaren sitter på så nu åker mattorna ut!
Tjingeling på Er!!

1 kommentar:

Sarah sa...

Duktiga du!! Livet känns ju lite lättare nu när solen skiner och dagarna är längre! Själv är jag riktigt less på att promenera och gläds istället åt att det går att cykla igen! Kraaam!