söndag 7 mars 2010

GOTT OCH BLANDAT-HELG

Den här lille godingen fyller 4 år idag och igår var vi hemma hos honom på kalas! Iår hade han önskat sig en tårta och ett tåg (förra året ville han ha en ballong...gulle). Hans mamma hade bakat en urgod smörgåstårta och "mummo" Paula hade specialbeställt en tårta med Thomas Tåget-motiv.

På kvällen kollade, eller rättare sagt genomled, vi Melodfestivalen. Mest för att gubben ville se Jessica (begriper inte varför????). Pernilla Wahlgren...va??? Hon borde gått på sin brorsas bröllop istället!

Sen var det filmtajm - "Seven"! Mest för att jag ville se Brad Pitt (fullkomligt begripligt *dregglar*!!!!). Det är ju en väldigt mörk och regnig film - Pitten och hans partner går in i den ena kolmörka lägenheten efter den andra och tittar på döingar som mördats à la dödssyndstema. De lyser med sina ficklampor tills de hittar en liten bordlampa att tända. Inget händer, det blir inte ett dugg ljusare! Varför blir det inte det?? Fruktansvärt irriterande! Men jag gillar Kevin Spaceys tolkning av den sinnessjuke mördaren....riktigt ruggig!

Idag halkade gubben och jag runt på trottoarerna i ett försök att ta en söndagspromenad - den blev kort...undrar hur många brutna lårbenshalsar den här vintern fört med sig?

Imorrn då - då ska jag till NÄL och cykla. Arbets-EKG....tjohooo! Man börjar ju närma sig de 50...


4 kommentarer:

B i t t e sa...

Så söte! Och vet du, de skulle tänt ett stearinljus istället, det blir alltid jätteljust när de tänder det på film :-)

Bloggarmorsan sa...

Handleder, Eva.... Iallafall någon varje dag med handledsfraktur tycker jag..... Och ryggar som inte orkat med all skottning....
Hoppas arbets-EKGt går bra. Tycker det låter joooobbigt!
Ljuvlig bild på barnbarnet. Tiden går alltför fort!
Kram

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej !

Tänk vad olika man kan tycka.
Seven är en av de allra bästa filmerna jag har sett och så g den givetvist i lördags ( var det väl ). och sedan är ju karln inte HELT FEL att titta på. Jag säger bara PUDDING.

Ha det GOTT : )

anne sa...

Tomas Tåget...Näää, förresten, det var ju Percy som äldsta sonen fick på tårtan när han fyllde tre. Maken satt och dekorerade och dekorerade. Sen ska vi inte tala om hur han dekorerade när dottern fyllde fem och skulle ha en solrostårta och nyckelpige- och geting-cupcakes...