lördag 20 mars 2010

DET SOM GÖMS (rättat) I SNÖ....

Jag vet, detta är ett söndertjatat ämne!! Men eftersom jag promenerar som aldrig förr, är det svårt att undvika att ta upp det till diskussion! HUNDSKIT alltså. Har nyss varit ute en timme och kryssat mellan högar av olika format, konsistens och storlek. På vissa stråk kan man se att det måste vara samma hund, eller rättare sagt samma hundägare, som lämnat sitt träck därhän.
Inimellan ser man även fyllda och ihopknutna svarta bajspåsar slängda på gångvägen. Detta är nästan det mest anmärkningsvärda! Jag menar varför bemöda sig med att böja sig ner och plocka upp högen, när man ändå inte orkar bära påsen till närmaste hundlatrin? Obegripligt! Latriner finns det dessutom gott om.

Men man kan ju också göra som mina grannar. Nämligen låta bli att promenera med sin hund och låta den skita i trädgården istället. Då sparar man ju både energi och bajspåsar. Praktiskt. Att sen vår utsikt från köksfönstret består av ett radband av bruna högar och gula fläckar är ju en annan femma. Det är så trevligt SÅ att käka frukost samtidigt som man ser en omusklad, bajsande stackars hund med en irriterad matte i andra änden av kopplet, som väser "skit nu då"...

Ps. Jag ÄLSKAR hundar!!!

Ps igen. Stavas "gömms" verkligen med två M?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag undrar också varför man inte plockar upp när det är snö när man uppenbarligen plockar upp annars.

//Hon som ALLTID plockar upp efter sina hundar

Bibban sa...

hehe jag läste sönderbajsat ämne, men jag är lite snuvig och suddig i ögona;))

imse sa...

Folk verkar tro att skit smälter. Som snö ungefär.

Helena sa...

Äckligt!
Och som du säger... Knepigt med slängda påsar!

Sarah sa...

Det där tänker jag JÄMT!! Är sååå störd på det! Särskilt det där med påsarna :0( Kraaam!

Innapingpong sa...

Skriver under på detta! Märker detta mer nu när vi flyttat in i samhället - på landet finns det ju mer skog att bajsa i...för hundarna alltså....!!!
Göms...hmmm gömms....nej det måste nog vara göms va...?