måndag 22 mars 2010

VEM ÄR DET SOM GÅR OCH GÅR.....?


Alltså det här lilla manicken börjar göra mig nojjig! Jag beter mig som en anorektiker i jakten på mina 10000 steg om dagen (och helst mer). Vid promenad gäller det att hålla så långt ut till vänster som möjligt i ytterkurvorna. Absolut inte gena utan hålla rät vinkel när man ska svänga av på en ny gata.
Jag går och går och går - hur långt som helst och får ändå inte så många steg jag tycker jag gjort mig förtjänt av. Gnällde om detta på morgonmötet på jobbet idag och då sa nån att jag nog tar för långa steg! Så nu måste jag börja trippa framåt som en brunstig arabhingst eller nåt då eller?? Byta gångmönster helt enkelt...ja om det är det som krävs så...
Stegräknartävlingen håller på till mitten av maj. Kommer jag se ut som en binnikemask lagom till bikinisäsongen (eller binnikesäsongen, moahaha!)?
Kommer mitt blodtryck sjunka till 90/50 (eller stiga till 210/115 av stressen)?
Hur ska det sluta? Spännande fortsättning följer...
Vårt lag ligger trea och det är nog inte bara jag som är nojjig ska väl tilläggas...