söndag 28 mars 2010

SHOPAHOLIC?

Är det nån mer än jag som har vårkänslor? Allt känns lättare på nåt vis, som t ex att spendera upp halva lönen på shopping - eller ja dryga 3800:- för att vara mer exakt! Det går ju ganska lätt när man har Tonårssessan med sig ska ju tilläggas. Själv skulle jag ju bara ha en vårjacka...
Men jag tycker vi fick mycket för pengarna....eller?
  • Vårjacka till mig (valde mellan två och tog den som var 1000 kr dyrare)
  • Vita Converse till Sessan (undrar var de svarta tog vägen som hon fick för två år sen?)
  • Tröja och T-shirt till moi (måste nog kassera några dito i högen som legat i 100 år)
  • Linne, tröja, leggings till Sessan (kan man få för många linnen i garderoben...eller rättare sagt på golvet?)
  • Anti-rynk-kräm till ego (jopp, den här innehåller collagen...vad fan nu det är för nåt?)

Mannen i huset som var med som chaufför och sällskap (?), fick en kopp kaffe och en halv räkmacka - det var han värd tyckte jag!

När vi for hemåt från Torps köpcentrum, hade jag en nästan euforisk känsla i kroppen, ja som sockerdricka i magen ungefär! Tänk att det kan kännas så skönt att sätta sprätt på pengarna!!

Sen var det då dags att logga in på banken och betala månadens räkningar då. Det var inte lika kul och euforiskt måste jag erkänna......

5 kommentarer:

Innapingpong sa...

Räkningar är aldrig lika kul......Men VÅREN ÄLSKAR VI !!!!!!!!!!

B i t t e sa...

Visst är det konstigt att pengar inte är lika kul att spendera på räkningar som på t ex kläder? Mystiskt...

imse sa...

Jamen det var bra shoppat.

Räkningarna kunde man gärna vara utan.

Kram

anne sa...

Ibland bara måste man....Och då är det farligt att ha kreditkort, för då KAN man.... Men, sen ska även det betalas.

Svarta Converse för två år sedan? Vår dotter sliter ner sina till ett intet på En säsong! Å andra sidan har ett gäng att varva med, men de ser inte fagra ut några av dem.

oumberligating sa...

Hej! Läser inne hos Bibban! Att hon tar en längre "paus" nu ifrån bloggandet! Ser att du skriver ett par fina rader under hennes inlägg, det gör även jag!
Sedan sätter jag mig och författar dessa rader i kommentarsform till hennes "vänner" (ser även att en del av oss redan känner varandra via bloggvärlden)
Dessa rader blir lite opersonliga då de blir likadana i princip hos alla kommentatorer, det jag funderar lite på är just det Bibban skriver, bloggen skapar ett slags "begär" skriver hon!? Någon som känner likadant eller har känt som hon och även jag tidvis?
Självklart så läser jag nu i allas/din blogg innan jag skickar iväg dessa rader, helt kliniskt opersonlig är jag inte (ler)!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter!