tisdag 9 mars 2010

KONDIS SOM EN HÄST..

Var ju på NÄL igår och gjorde mitt arbets-EKG. Hade en puls på över 100 redan när jag klev in genom sjukhusets dörrar - varför blir jag alltid nervös av sånt här som inte ens gör ont? Blev så uppkopplad med sladdar här och där och började trampa på. Det skulle bli nästan outhärdligt jobbigt sa klin-fys-tanten. "Det sista kommer du inte att orka trampa runt trampan, det gör ingen", sa hon.
Under tiden jag cyklade tog hon blodtryck x flera och frågade hur jobbigt och ansträngande det var efter en skala. 12 minuter höll det på och jag orkade trampa runt HUR LÄTT SOM HELST!! Hade lätt kunnat fortsätta 10 minuter till, jajamän!
"Du har väldigt bra kondition, jag var nog lite för snäll mot dig i början", sa klin-fys-tanten. Blev jag mallig eller?? Mina pass på crosstrainern ha nog gjort lite nytta ändå!
Nu återstår bara ett läkarutlåtande av resultatet. Min P-våg är ju fortfarande negativ...och lite SVES hade jag kunde klin-fys-tanten konstatera. Men inga tecken på ischemi. Jaja, den som lever får se...

6 kommentarer:

B i t t e sa...

Härligt att kunna trampa på på det viset. SVES? *nyfiken*

VILLAN PÅ LANDET sa...

Då har du bra kondition iallafall.
Min yngsta son gjorde ett arbetsekg och var totalslut efteråt. Jaså du tyckte om SEVEN ja men då fatta jag väl fel HIHI.

Ha det GOTT

Bloggarmorsan sa...

Det var som attan! Klart du är mallig!!!! Du hänger nog i än ett bra tag....;-)
Kramkram Helena

anne sa...

Men varför skulle du göra detta? Knepigt EKG?

Eva sa...

Bitte: SVES= superventrikulära extraslag. Kan finnas hos både friska och hjärtsjuka personer och kan bero på psykisk stress, rökning, alkohol och kaffe.

Anne: Högt blodtryck och en avvikelse på vilo-ekg, ja.

imse sa...

Tack för kramen! Skickar en tillbaka!